Od dzieciństwa marzyłam o tym, by zostać pisarką. Z zamiłowania do notowania, spisywania, zapamiętywania i odgrzebywania rozmaitości powstał ten blog, gdzie publikuję notatki kulinarne, fotografie ręcznie wykonywanych drobiazgów, recenzje przeczytanych książek, obejrzanych filmów i to wszystko, co na co dzień mnie zachwyca.


8 maja 2012

Tarta rabarbarowa


Gdy przyjechałam na studia w uniwersyteckim bufecie skosztowałam po raz pierwszy drożdżowej bułeczki z rabarbarem. Smakowała wyśmienicie, a smak rabarbaru zapamiętałam na długo.
Potem namówiłam babcię, żeby zasadzić to prawdziwie angielskie warzywo w naszym ogrodzie. I tak też rabarbar zadomowił się w sadzie tuż przy drzewkach wiśniowych i do dziś zachwyca widokiem swoich zielonych parasolowatych liści.



Tarta z rabarbarem


 200 g mąki
3 łyżki cukru pudru
100 g  masła
1 jajko
5 łyżek cukru
szklanka śmietanki kremowej
6-7 łodyg rabarbaru
5 łyżek konfitury rabarbarowej lub truskawkowej
300 ml wody
galaretka truskawkowa


Mąkę i cukier puder przesiać do głębokiej miski, włożyć do niej roztopione masło i zmiksować, aż powstaną okruszki. Dodać jajko i miksować aż składniki zaczną się łączyć. Ulepić kulę z ciasta, zawinąć w  folię i włożyć do lodówki na 1/2 godziny. Piekarnik nagrzać do temperatury 180 stopni. Rozwałkować ciasto na podsypanej mąką stolnicy na około 3 mm placek. Aby wałek nie przyklejał się do ciasta, można je przykryć przeźroczystą folią. Zawinąć ciasto na wałek i przenieść je do formy na tartę o średnicy 24 cm. Ciastem wyłożyć dno i boki formy. Spód tarty dokładnie podziurkować widelcem i wstawić ją do lodówki na 1/2 godziny. Piec przez około 20-25 minut aż ciasto się lekko zrumieni. Studzić w formie.
Tymczasem przygotować galaretkę oraz ubitą na bardzo sztywną pianę śmietankę kremową połączyć z konfiturą rabarbarową. Tak przygotowany krem wyłożyć na spód tarty. Na wierzchu ułozyć pokrojony na drobne kawałki i uprzednio sparzony rabarbar. Całość zalać galaretką i odstawić w chłodne miejsce.
Smacznego!





2 komentarze:

  1. Tarty z rabarbarem jeszcze nie próbowałam- czas to zmienić;)

    OdpowiedzUsuń
  2. zapowiadają się rabarbarowe pyszności z tej tarty :-D

    OdpowiedzUsuń