Od dzieciństwa marzyłam o tym, by zostać pisarką. Z zamiłowania do notowania, spisywania, zapamiętywania i odgrzebywania rozmaitości powstał ten blog, gdzie publikuję notatki kulinarne, fotografie ręcznie wykonywanych drobiazgów, recenzje przeczytanych książek, obejrzanych filmów i to wszystko, co na co dzień mnie zachwyca.


17 maja 2012

Rabarbarowe muffiny z budyniem



Muffiny rabarbarowe z budyniem


120 g drobnego cukru do wypieków
5 łyżek oleju słonecznikowego
1 duże jajko
150 ml mleka
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
170 g mąki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody oczyszczonej
150 g rabarbaru pociętego na małe kawałki


W jednym naczyniu połączyć suche składniki, w drugim mokre. Następnie wszystko wymieszać. Dodać rabarbar. Forme do muffinek wyłożyć papilotkami i wypełnić je ciastem. Piec w temperaturze 180 stopni przez około 30 minut, do tzw. suchego patyczka. Wyjąć i wystudzić na kratce. Po wystudzeniu odkroić górna część babeczki, i przełożyć wczesniej przygotowanym, wystudzonym budyniem.
Można również oprószyć cukrem pudrem.
Smacznego!







*Inspiracja pochodzi stąd, przepis został jednak przeze mnie zmodyfikowany.

4 komentarze:

  1. Ale pysznie wyglądają! Chciałabym jedną:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślałam o takich! Jutro je wypróbuję, oczywiście bez jajka i na mleku roślinnym. Fajnie że na nie trafiłam:)

    OdpowiedzUsuń