Od dzieciństwa marzyłam o tym, by zostać pisarką. Z zamiłowania do notowania, spisywania, zapamiętywania i odgrzebywania rozmaitości powstał ten blog, gdzie publikuję notatki kulinarne, fotografie ręcznie wykonywanych drobiazgów, recenzje przeczytanych książek, obejrzanych filmów i to wszystko, co na co dzień mnie zachwyca.


16 maja 2012

Piernikowe biscotti ze śliwkami

Zrobiło się deszczowo i chłodno. Pogoda za oknami niczym nie przypomina o nadchodzącym lecie. Wręcz odwrotnie, wieczorami gdy zaparzam sobie kakao przypominają mi się bożonarodzeniowe smaki i rozchodzący się w całej kuchni zapach wypiekanych pierniczków. Natchniona tym wspomnieniem znów zabrałam się za pieczenie bardzo prostych włoskich ciasteczek. Tym razem o smaku piernikowym!


Piernikowe biscotti ze śliwkami

 
2 duże jajka
60 g masła
1 szklanka drobnego cukru
skórka z 1 cytryny (świeżo otarta)
2 i 1/4 szklanki mąki pszennej
1i 1/4 łyżeczki  proszku do pieczenia
1/4 łyżeczki sody oczyszczonej
150 g pistacji (posiekanych)
szczypta soli
1 szklanka suszonych posiekanych śliwek
1/4 szklanki melasy
1 łyżeczka imbiru
1 łyżeczka cynamonu


 
Mąkę, cukier, proszek do pieczenia, sodę oraz przyprawy zmiksować. Osobno wymieszać melasę i jajka. Dodać do suchych składników i wymieszać. Następnie dodać śliwki i również wymieszać. Jeżeli masa będzie zbyt sucha by się połączyć można dodać łyżkę lub dwie melasy. Ciasto podzielić na 2 części. Uformować płaskie podłużne chlebki. Ułożyć je na blaszce oprószonej mąką i piec w temperaturze 180 stopni przez około 30 minut. Następnie wyjąć i przestudzić. Pokroić kromeczki grubości około 1 cm. Ułożyć je ponownie na blaszce i piec około 10 minut w temperaturze 180 stopni. Studzić na kratce.  
Smacznego!
 


2 komentarze:

  1. przecież ja tu wczoraj byłam na pistacjowych ciasteczkach :D
    Te mi też smakują:D

    pozdrawiamy Tapenda

    OdpowiedzUsuń