Od dzieciństwa marzyłam o tym, by zostać pisarką. Z zamiłowania do notowania, spisywania, zapamiętywania i odgrzebywania rozmaitości powstał ten blog, gdzie publikuję notatki kulinarne, fotografie ręcznie wykonywanych drobiazgów, recenzje przeczytanych książek, obejrzanych filmów i to wszystko, co na co dzień mnie zachwyca.


15 maja 2012

Cytrynowe biscotti z pistacjami

Oczarowały mnie te włoskie dwukrotnie wypiekane ciasteczka. Są niezwykle proste w wykonaniu, ich przygotowanie nie pochłania wiele czasu, a podczas pieczenia, zapach z piekarnika rozchodzi się w całej kuchni. Dziś upiekłam biscotti o smaku cytrynowym - chrupiące i aromatyczne. Serdecznie polecam!


Cytrynowe biscotti z pistacjami

3 jajka
60 g masła
180 g drobnego cukru
skórka z 1 cytryny (świeżo otarta)
330 g mąki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
150 g pistacji (posiekanych)

Masło utrzeć za pomocą miksera na puszystą masę. Dodać cukier, skórkę z cytryny i nadal ucierać. Dodawać jajka, jedno po drugim, ucierajac po kazdym dodaniu. Wmieszać mąkę, proszek do pieczenia, sodę i pistacje. Przykryć, schłodzić w lodówce przez ok. godzinę. Następnie podzielić ciasto na dwie części. Z każdej uformować chlebek o długości około 30 cm. Ułożyć na blaszce oprószonej mąką. Piec w temperaturze 175 stopni przez 20 minut. Wyjąć, przestudzić przez 10 minut. Po przestudzeniu pokroić je nożem z piłką na 1 cm kromeczki, na ukos. Ułożyć je na blaszce poziomo i podpiekać, aż wyschną i zrobią się chrupiące, przez około 15 minut w temperaturze 175 stopni.
Smacznego!





4 komentarze:

  1. Jakie piękne, jakie pełne pistacji,... pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale apetyczne i talerzyk jaki śliczny :) Jeszcze nie robiłam biscotti, trzeba będzie nadrobić zaległości :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja jestem oczarowwana, chyba od zawsze :D
    Przysięgam, że gdybym miała choc orzechy, pistacji nie mam w domu, to bym wstała i zrobiła, natychmiast, na jutro na sniadanie. Rodzynki.....to nie jest dobry pomysł.

    pozdrawiamy Tapenda

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam biscotti, są smaczne i idealnie komponują się z ciepłym mlekiem lub kawą. Muszę je zrobić bo ich koszt w sklepie jest płaczący dla portfela.

    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń